آموزش و ترفند

چند ترفند کاربردی واتس اپ

واتس اپ کاربردهای فراوانی پیدا کرده است پس بهتر است به برخی از ترفندها در مورد این اپلیکیشن پرطرفدار اشاره کنیم. واتس اپ در حال حاضر بیش از دو میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و از این رو پر طرفدارترین و محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسان شناخته می شود.

در ابتدا این پیام رسان در حوزه تجارت بسیار محبوب بود اما از زمانی که فیسبوک این پیام رسان را در سال 2014 خریداری کرد و صاحب آن شد، این برنامه تغییرات زیادی کرد. پس جا دارد به عنوان یکی از کاربران این اپلیکیشن ترفندهایی را در مورد آن بدانید.

لیست قیمت گوشی موبایل

ترفندهای واتس اپ برای استفاده بهتر

در خبری که چند روز پیش منتشر شد اعلام گردید که واتس اپ از ابتدای سال 2021 دیگر در گوشی های موبایل قدیمی تر کار نخواهد کرد. این موضوع اشاره به گوشی موبایل اندروید با نسخه 4.0.3 و آیفون با سیستم عامل iOS 9 دارد. پیش بینی می شود کم تر از ده درصد از استفاده کنندگان این نرم افزار از این نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید و iOS استفاده می کنند.

از جمله این گوشی های موبایل می توان به آیفون 4 و نسخه های قدیمی تر آیفون و گوشی های موبایل اندرویدی مثل گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی S2 که تولید سال 2011 و پیشتر از آن هستند، اشاره کرد. پس اگر سیستم عامل گوشی شما قدیمی است بهتر است در گام اول گوشی خود را به روز رسانی کنید.

ترفند شخصی سازی پس زمینه چت واتس اپ

حتما پیش آمده که پیامی را اشتباه به گروه یا فردی ارسال کنید. در واتس اپ می توانید تصویر پس زمینه خود را متناسب با سلیقه خود برای هر فرد یا گروه انتخاب کنید تا از مشکلات احتمالی مثل این جلوگیری کنید. در اندروید می توانید به چتی که می خواهید پس زمینه آن را عوض کنید بروید، روی سه نقطه بالای نوار بالای چت رفته و روی گزینه Wallpaper کلیک کنید و تصویر پس زمینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در iOS وقتی روی سه نقطه روی نوار بالای چت کلیک کنید می توانید گزینه Wallpaper & Sound را انتخاب و تصویر پس زیمنه را تغییر دهید.

ترفند میوت کردن چت ها

میوت کردن نوتیفیکیشن ها به دلایل و روش های مختلفی صورت می گیرد. در آپدیت اخیر واتس اپ می توانید به طور دائمی چت ها را میوت کنید تا دیگر نوتیفیکیشنی را دریافت نکنید. این کار برای گروه های پر عضو با تعداد بالای ارسال پیام خیلی مفید است. بر روی هر چت برای هر فرد یا گروهی بروید، در گوشی اندرویدی روی گزینه Mute notification و در iOS بر روی گزینه Mute از بین گزینه های میوت برای 8 ساعت، 1 هفته و یا دائمی گزینه دائمی را انتخاب نمایید.

ترفند کنترل فضای ذخیره سازی واتس اپ

ممکن است در روز تعداد زیادی پیام های صوتی یا ویدئویی داشته باشید که حجم برنامه را برای کار  اشغال کنند. بهتر است بخش تنظیمات بروید و روی گزینه های Storage and data  و  Manage storage بزنید. می توان در این قسمت میزان حجم اشغال شده فضای برنامه را ببینید و به تفکیک هر کدام از چت ها می توانید فضای دخیره سازی را خالی کنید.

از ترفندهای دیگری که می توانید برای واتس اپ از آن بهره بگیرید افزایش امنیت برای ورود به این اپلیکیشن است. این ترفند در گوشی های آیفون کاربرد دارد ولی با کمک آن می توانید برای برنامه واتس اپ خود رمز ورود به صورت تاچ آیدی یا فیس آیدی قرار دهید.

 

از دیگر ترفندها این است که می توانید در گوشی موبایل و قسمت تنظیمات، حریم خصوصی، حساب های کاربری و در نهایت گروه ها از اضافه شدن به گروه ها جلوگیری کنید. استفاده از نسخه وب واتس اپ بر روی کامپیوتر، شخصی سازی نوتیفیکیشن ها، ارسال پیام های قابل حذف شدن و بک آپ گیری از طریق گوگل درایو و آی کلاود از دیگر ترفند هایی است که می توانید آنها را در واتس اپ به کار بگیرید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • واقعا نمیدونستم واتس اپ دو میلیارد کاربر داره، این دو میلیارد هنوز با تلگرام اشنا نشدن؟ شایدم هر دو رو دارند، نمی دونستم هم که واتس اپ واسه فیسبوکه خیلی جالب بود، البته نمیدونم چرا واتس کاری نمی کنه وقتی پیامی رو پاک میکنیم نمایش نده دیگه که این پیام پاک شده، و فقط بایذ شماره داشته باشیم تا پیام بدیم، با ای دی نمیشه

نوشته های اخیر

بهترین کنسول های بازی در سال ۲۰۲۴ | معرفی بهترین ها

وقتی که اسم تابستان را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد تعطیلات و خاطرات خوش این فصل…

5 ساعت قبل

انواع کیف پول رمز ارز دیجیتال

اگر کمی با بازار رمز ارزهای دیجیتال یا «کریپتو» آشنا باشید، حتماً اصطلاح «کیف پول…

2 هفته قبل

تفاوت بین پلی استیشن 5 معمولی و اسلیم

پلی استیشن یکی از محبوبت ترین کنسول های بازی در دنیا توسط شرکت غول تکنولوژی…

3 هفته قبل

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 ماه قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

3 ماه قبل