اخبار تکنولوژیاخبار موبایل

گوشی گیمینگ کوالکام در راه است

به نظر می رسد به زودی کوالکام با همکاری شرکت ایسوس گوشی گیمینگ خود را که مجهز به تراشه اسنپدراگون 875 است به بازار روانه کند. رویداد رویداد اسنپدراگون قرار است توسط کوالکام و در تاریخ یکم تا دوم دسامبر امسال برگزار شود و حتی دعوتنامه های این رویداد نیز از طرف کوالکام ارسال شده است. این طور که پیش بینی می شود در این رویداد کوالکام چیپست اسنپدراگون 875، چیپست 5 نانومتری با استفاده از یک هسته قدرتمند جدید Cortex-X1 رونمایی خواهند شد. رسانه DigiTimes به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که کوالکام احتمالا تا پایان سال از گوشی گیمینگ خود هم رونمایی خواهد کرد. کوالکام در زیمنه ساخت تراشه برای گجت شناخته شده بود.

همکاری کوالکام و ایسوس در ساخت یک گوشی گیمینگ

لیست قیمت گوشی موبایل

مشخصات گوشی گیمینگ کوالکام

این طور که اعلام شده است گوشی گیمینگ برند کوالکام قرار است با همکاری ایسوس ساخته شود، اما هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات آن در دسترس نیست. این گوشی که قرار است به طور مشترک و با همکاری ایسوس و کوالکام ساخته شود از لحاظ سخت افزاری مشابهت های زیادی با گوشی های گیمینگ ROG ایسوس خواهد داشت. گفته می شود ساخت قطعات این گوشی موبایل مانند نمایشگر، حافظه، باتری، سیستم خنک کننده و ماژول دوربین باعث می شود این تلفن همراه هوشمند با قیمت مناسب تری به بازار عرضه شود.

مشخصات گوشی گیمینگ کوالکام

همکاری کوالکام و ایسوس در ساخت گوشی موبایل گیمینگ

بر اساس گزارش هایی که منتشر شده است شرکت ایسوس هرساله چیزی حدود یک میلیون گوشی گیمینگ ایسوس به بازار روانه می کند که نیمی از آن مربوط به برند کوالکام و نیمی دیگر مربوط به ROG است. این بار اما همکاری مشترک ایسوس و کوالکام به نام کوالکام تمام خواهد شد. انتظار می رود گوشی موبایل گیمینگ کوالکام از نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت بالا، سیستم خنک کننده قدرتمند و پیشرفته، تراشه پرقدرت و باتری پیشرفته ای بهره مند باشد. هر چند ایسوس تجربه خیلی بیشتری از ساخت گوشی گیمینگ با فاکتورهای مورد نیاز برای یک گوشی پیشرفته مورد نیاز گیمرها را دارد، اما همکاری این شرکت با کوالکام که خود سازنده چیپست های پرقدرت است می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد.

گوشی های موبایل گیمینگ ایسوس همچنان برتر از دیگر گوشی های گیمینگ

احتمالا ایسوس از این پس از تراشه گرافیکی GeForce در طراحی های خود برای ساخت کارت گرافیک استفاده خواهد کرد. همچنین کوالکام برای گوشی گیمینگ خود از تراشه Adreno بهره خواهد گرفت. گفته می شود که گوشی گیمینگ کوالکام در اواخر سال 2020 معرفی شود و نهایتا تا اوایل سال آینده میلادی یعنی سال 2021 راهی بازار شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. گوشی ای که تراشه تراشه اسنپدراگون 875 داره معرکه است واقعاااا، تازه اینم 5G هست و دیگه هیچی، تراشه گرافیکی GeForce عالیه

    1. خانوم شیما ترابی امیدوارم در کار خود موفق باشید.وباتشکر از این که مطلب بروز می گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا