اخبار تکنولوژی

گوگل می تواند دست خط پزشکان را ترجمه کند

تعداد زیادی از پزشکان نسخه های دارویی با عجله می نویسند و درک آنچه را که نوشته اند برای بیمارانشان تقریباً غیرممکن می کنند. در چند سال اخیر بسیاری از شرکت های فناوری در تلاش بودند این مشکل را تا حدودی رفع کنند اما این پروژه ها با شکست مواجه شدند. اکنون گوگل در حال طراحی یک مدل هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که برای رمزگشایی یادداشت های بدخط استفاده می شود.

ترجمه نسخه پزشک

گوگل در حال توسعه یک مدل هوش مصنوعی است که می تواند یادداشت ها و نسخه های نوشته توسط پزشکان را رمزگشایی کند. گوگل در طول کنفرانس سالانه خود در هند اعلام کرد که با داروسازان بر روی یک مدل یادگیری ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی کار می کند که می تواند نسخه های بدخط پزشکان را رمزگشایی کند. شرکت گوگل این ویژگی را در طول این رویداد به نمایش گذاشت و توانایی خود را برای شناسایی داروها در نسخه دست نویس به نمایش گذاشت. ترجمه دست خط پزشکان در مرحله تحقیقات می باشد و هنوز جزئیاتی در مورد زمان راه اندازی این ویژگی منتشر نشده است. سال های گذشته شاهد اجرای فناوری مشابه از طریق Google Lens بودیم. این فناوری یک ابزار تشخصی چند منظوره با هوش مصنوعی است که می تواند برای شناسایی اشیاء و ترجمه زبان ها استفاد شود.

Google for India رویداد سالانه گوگل در منطقه جنوب آسیا است که در آن ده ها محصول درحال پیشرفت را معرفی می کند. هند یک بازار کلیدی برای گوگل است که بیش از نیم میلیارد کاربر در این کشور دارد اما اخیراً این شرکت در بازارهای جنوب آسیا توسط تولید کنندگان بومی مورد فشار قرار گرفته است.

Google Lens چیست و چه کاربردی دارد؟

Google Lens یک فناوری دارای هوش مصنوعی است که از دوربین تلفن هوشمند و یادگیری زبان ماشین استفاده می کند تا نه تنها یک شیئی را در مقابل لنز دوربین تشخیص دهد بلکه آن را درک کرده و اقداماتی مانند اسکن، ترجمه و خرید را انجام می دهد. لنز یکی از بزرگ ترین ویژگی های گوگل در سال 2017 بود و هنگام راه اندازی تنها برای تلفن های Google Pixel راه اندازی شد اما اکنون اکثر گوشی های اندرویدی از آن پشتیبانی می کند. در برخی از گوشی های هوشمند اندروید این ویژگی به صورت پیش فرض قرار دارد و گوگل این برنامه را برای برخی از مدل گوشی های هواوی ممنوع کرده است. اگر گوگل لنز را بر روی گوشیتان ندارید و یا اگر می خواهید بدانید از گوشی هوشمند شما پشتیبانی می کند، می توانید از Google Play آن را دانلود کنید.

Google Lens شما را قادر می سازد تلفن خود را به هر چیزی مانند یک گل خاص نشان دهید و سپس از Google Assistant بپرسید که شیئی که به آن اشاره می کنید چیست. نه تنها پاسخ به شما گفته می شود بلکه در مورد انواع گل های مشابه به شما اطلاعات می دهد. نمونه های دیگر از آنچه لنزهای گوگل می توانند انجام دهند این است که بتوانید از برچسب SSID در پشت روتر Wi-Fi عکس بگیرید پس از آن تلفن شما به طور خودکار بدون نیاز به انجام کار دیگری به شبکه وای فای متصل می شود.

زهرا کرمانی

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

4 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

3 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل