راهنمای خرید سخت افزار

پشتیبانی از پردازنده های اسکای لیک اینتل توسط مادربرد جدید گیگابایت

پشتیبانی از پردازنده های اسکای لیک اینتل توسطمادربرد جدید گیگابایتامکان پذیر شده است و نام این مادربورد گیگابایت Z170-SOC Force می باشد. پردازنده های جدید اینتل با فناوری ساخت 14 نانومتری در حدود دو هفته دیگر به صورت رسمی معرفی و وارد بازار می شوند، در همین راستا اینتل پیش از رونمایی از پردازنده های جدید، چیپ ست Z170 خود را در اختیار شرکت های تولید کننده مادربرد قرار داده تا بتوانند با استفاده از فناوری های اختصاصی خود، محصولاتی متفاوت و منحصر بفرد تولید کنند.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

شرکت گیگابایت در نسل های گذشته چیپ ست و پردازنده های اینتل نیز همواره محصولاتی در محدوده قیمت و با کاربرد های متفاوت تولید نموده که مادربرد های سری SOC Force به عنوان پرچمدار و یکی از قدرتمندترین مادربردهای این شرکت شناخته می شود. البته گیگابایت همواره سعی می کند تامادربردهای سری SOC را به صورت دو منظوره برای اورکلاکر ها و گیمرها آماده کند تا به این شکل بتواند توجه بیشتری را به خود جلب کند و به همین دلیل تجهیزات و امکانات قابل توجهی برای مادربرد های سری SOC در نظر می گیرد.

مادربرد Gigabyte Z170-SOC Force به مدار تغذیه قدرتمند 24 فاز برای پردازنده مجهز است و تامین توان مورد نیازپردازنده‌توسط یک کانکتور 8 پین EPS پاور صورت می گیرد.

گیگابایت برای خنک سازی مدار تغذیه قدرتمند مادربرد علاوه بر در نظر گرفتن هیت سینک های بزرگ با ترکیب رنگ مشکی-نارنجی، قابلیت نصب خنک کننده مایع را قرار داده تا کاربران حرفه ای بتوانندمادربردگیگابایت را برای شرایط استفاده طولانی مدت و تحت فشار آماده سازند. چهار اسلات حافظه رم قادر به پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز به صورت دو کاناله خواهد بود. گیگابایت در بخش نصب تجهیزات جانبی سنگ تمام گذاشته و سه عدد کانکتور M.2 به همراه سه کانکتور ساتا اکسپرس در کنار مجموع هشت پورت ساتا 3 ترکیب قابل توجهی از امکانات ذخیره سازی را تحت پوشش قرار می دهند.

از سوی دیگر وجود دو پورت USB 3.1 به همراه هشت پورت USB 3.0 که چهار عدد از آنها در پنل پشت قرار گرفتند، شما را برای پذیرایی از تجهیزات ذخیره سازی قابل حمل و سایر تجهیزات جانبی آماده می سازد. گیگابایت نگاه ویژه ای به کاربرانی داشته که از کیس های Open Frame یا OC Bench ها استفاده می کنند و به همین دلیل دو پورت USB 3.0 در کنار پورت های ساتا در نظر گرفته تا در این شرایط بتوانند به سادگی ابزارهای ذخیره سازی و جانبی را به مادربرد متصل کنند.

پردازنده های اسکای لیک که در خانواده 14 نانومتری ها با سوکت LGA 1151 قرار می گیرند به پردازنده گرافیکی مجتمع مجهز هستند و همین ویژگی سبب گردیده تا گیگابایت مجموعه کاملی از پورت ها و خروجی های تصویری شامل HDMI، DVI و mini-DisplayPort را در نظر گیرد. پوشش قرار گرفته روی پورت های پشت مادربرد به قسمت مدار صوتی نیز منتقل شده و مدار ایزوله شده این بخش را نیز در بر می گیرد.
در کنار چهار اسلات حافظه رم، کلید های فراوانی دیده می شود که به بخش OC Control مادربرد اختصاص دارد و وظیفه قطع و وصل کردن اسلات های PCI، دریافت ولتاژ لحظه ای بخش های مختلف مادربرد، افزایش و کاهش فرکانس و ولتاژ پرازنده و فعالسازی قابلیت های پردازنده را بر عهده دارند.

هانیه صفدری

نمایش دیدگاه ها

  • همانطور که پردازنده های اسکای لیک خود را عالی جلوه دادن و توانسته ان جایگاه عالی پیدا کنند مادربرد های متفوتی ارائه شده کع اینبار گیگا بایت شروه به تولید محصول بر مبنای همین پردازنده کرده است
    ممنون از ای تی بازار به خاطر اطلاعات خوبش

نوشته های اخیر

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

3 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل

بررسی موشکافانه دوربین سامسونگ S24

در دنیای همیشه در حال تغییر تلفن های هوشمند، سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد.…

3 ماه قبل