بهترین پرچمداران گوشی موبایل سال 2020 بر اساس نظر سنجی هایی که انجام شده بود و همچنین بر اساس میزان فروش آنها معرفی شدند. در نهایت سال 2020 هم با همه چالش هایش به پایان رسید. هرچند با وجود تمام عجایبی که این سال برای همه دنیا داشت، اما حوزه فناوری، با سرعت هر چه تمام تر به راه خود ادامه می داد.

مخصوصا موبایل و گوشی تلفن همراه که در این سال با ارائه چندین مدل گوشی پرچمدار، نشان داد که شرایط پاندمی تاثیر زیادی بر تولید گوشی موبایل نداشته است. هر چند روی فروش موثر بوده. برای مثال سامسونگ در گزارشی اعلام کرد که در 9 سال اخیر کمترین میزان فروش را در سال 2020 داشته است.

لیست قیمت گوشی موبایل

برترین گوشی های پرچمدار در سال گذشته

با وجود اینکه اپل هر ساله سری پرچمدار خود را در اواخر سال میلادی اعلام می کند پس تا پیش از روی کار آمدن سری آیفون 12 نمی شد به طور قطع اعلام کرد که سامسونگ بهترین پرچمداران را به بازار روانه کرده است. در مقالات دیگر به بررسی برترین گوشی های سال 2020 از لحاظ مقاومت، برترین گوشی های 2020 از لحاظ عمر باتری و برترین گوشی های 5 جی در سال 2020 پرداخته بودیم اما هرچه باشد حالا نوبت به پرچمداران برتر سال 2020 است.

گوشی اپل سری آیفون 12

سری آیفون 12 با اینکه در اواخر سال رونمایی و عرضه شدند، اما با این حال از محبوب ترین و پرفروش ترین های سال گذشته  محسوب می شدند. آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس که از طراحی کلاسیک گوشی های اپل بهره می بردند، اولین سری از گوشی های هوشمند بودند که بدون شارژر و هدفون به بازار آمدند.

علاوه بر پرچمدار بودن، گوشی آیفون در این سری پیشرو دیگر برندهای گوشی موبایل شد تا شارژر با اهداف مختلف از جعبه های گوشی های موبایل حذف شوند. نمایشگر در این سری از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و پنل دوربین این سری هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.

گوشی سامسونگ سری گلکسی اس 20

سری Galaxy S20 بدون شک از محبوب ترین گوشی های سال 2020 بودند. چرا که هنوز این گوشی در راس قرار دارد طرفداران محصولات سامسونگ در حال پراکندن اخبار و شایعات حول مدل بعدی این سری هستند. گوشی گلکسی اس 20، گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس و گوشی گلکسی اس 20 اولترا اعضای این خانواده را تشکیل می دهند.

هر سه مدل از دوربین های با کیفیت و با قابلیت بهره مند هستند و باتری در این سری هم ارتقاء نسبی خوبی نسبت به مدل های قبلی پیدا کرده است. گوشی Galaxy S20 Ultra نمایشگر بزرگ 6.9 اینچی دارد و قیمت آن هم از دو مدل دیگر بالاتر است. هر سه این مدل ها به علاوه مدل بعدی سری اس یعنی گلکسی S20 FE از تراشه اگزینوس پشتیبانی می کنند.

از مدل های دیگر گوشی سامسونگ که در سال 2020 جزء پرطرفداران بود می توان به گوشی گلکسی نوت 20 اولترا اشاره کرد.

گوشی شیائومی می 10 مدل 5G

سال 2020 سال خیلی خوبی برای شیائومی بود چرا که بیش از سال های دیگر طرفدار پیدا کرد. هرچند مدل های گوشی شیائومی که عرضه شدند واقعا با کیفیت بودند. پرچمدار شیائومی در سال 2020 یعنی Xiaomi Mi 10 5G در حالی لقب پرچمدار را گرفته بود که قیمت آن در حد میان رده های سامسونگ و اپل بود. از ویژگی های خوب شیائومی می 10 مدل 5 جی می توانه به تراشه قدرتمند، باتری با عمر بالا و نمایشگر فوق العاده اشاره کرد.

از دیگر پرچمدار محبوب در سال 2020 می توان به گوشی وان پلاس 8 پرو اشاره کرد. هرچند این گوشی شاید در بازار ایران اقبال خوبی نداشت اما در عرضه جهانی به عنوان یکی دیگر از پرچمداران محبوب شناخته شد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • درحال حاضر با بزرگ شدن برند شیائومی و دوباره پا گرفتن نوکیا و هوآوی باید هم سامسونگ فروش کمتری داشته باشه، با توجه به اینکه نوکیا اندروید اصلی ارائه میده و سامسونگ هم دیگه چیزی برای ارائه نداره روی گوشی هاش بذاره، از طرفی اپل روز به روز ایده های بیشتری میده و بنظرم گوشی هاش خوش دست تر میشن و محبوب تر، من پیش بینی میکنم که ممکنه حتی سامسونگ از رده خارج بشه و بازار کوچیکی رو در اینده در بر بگیره

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل