راهنمای خرید

راهنمای خرید ساعت و دستبند هوشمند

ساعت و دستبند هوشمند از سری گجت های هوشمند بازار است که در طول دو سال اخیر محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده است. استفاده از این ساعت های هوشمند برای همه افراد به خصوص ورزشکاران کاربردهای متعددی خواهد داشت. به عنوان مثال می توانید در طول پیاده روی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، طناب زنی، قایقرانی، شنا، دوچرخه سواری و دیگر ورزش ها میزان ضربان قلب، فشار خون، تعداد قدم ها، وضعیت تنفسی و غیره را بررسی کنید. همچنین با اتصال ساعت هوشمند به گوشی موبایلتان از طریق بلوتوث، می توانید همه اعلان های شبکه های اجتماعی را از طریق ساعت هوشمندتان بررسی نمایید.

بنابراین خرید ساعت هوشمند براساس نیازهایتان می تواند انتخابی هوشمندانه باشد که منجر به سهولت بیشتر در کارهای شما بشود. شرکت های تولید کننده ساعت و دستبند هوشمند مانند شیائومی، آمازفیت، اپل، سامسونگ و ریلمی اسمارت واچ های متعدد با ویژگی های گوناگون را به بازار عرضه کرده اند که می توانید طبق سلیقه و نیاز خود نسبت به خریداری آن اقدام نمایید.

خرید ساعت هوشمند براساس سیستم عامل موبایل

ساعت های هوشمند مختلف مانند هایلو، ریلمی، ساعت هوشمند آمازفیت، سامسونگ و هوآوی به صورت پی در پی در حال ارائه ساعت و دستبند های هوشمند با ویژگی های گوناگون و متعدد به بازار هستند که با انواع گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد. اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر گوشی موبایل شما آیفون است برای خرید ساعت هوشمند، اپل واچ را در نظر داشته باشید که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری همخوانی بیشتری با گوشی موبایل شما داشته باشد و برنامه های پشتیبانی شده مشترک در آن ها بیشتر باشد. در این صورت دست شما برای نصب و دانلود اپلیکیشن های متعدد بیشتر خواهد بود. همچنین در صورتی که برای گوشی اندرویدی خود ساعت های هوشمند نامبرده شده در ابتدا را خریداری نمایید کاربردی تر خواهد بود.

انواع مختلف ساعت هوشمند اپل

راهنمای خرید ساعت هوشمند مناسب ورزش

در صورتی که ورزش و نرمش جزو فعالیت های روزانه و پی در پی شما است ،خرید ساعت هوشمند مناسب ورزش می تواند تصمیم بسیار خوبی باشد. ساعت و دستبند مناسب ورزش می تواند در حین انجام فعالیت های مختلف ورزشی میزان ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، فشار خون، تعداد قدم ها و دیگر حالات بدنی تان را بررسی کند. همچنین برخی از ساعت های هوشمند این قابلیت را دارند که در طول روز برای شما پیام نوشیدن آب ارسال کنند تا به صورت روزانه آب بدن شما تامین شود. پیش از اقدام برای خرید ساعت هوشمند بهتر است سایت مرجع یا سایت هایی که مشخصات فنی محصول را به طور دقیق ذکر می کنند را بررسی کنید تا از ورزش های پشتیبانی شده محصول مطمئن شوید. برخی از ساعت های هوشمند از تعداد زیادی ورزش پشتیبانی می کنند که گاهی اوقات به بیش از 110 ورزش خواهد رسید. اما برخی از ساعت ها نیز هستند که صرفا از 11 ورزش پشتیبانی می کنند. برخی از ورزش هایی که در اکثر ساعت های هوشمند پشتیبانی می شود شامل دوچرخه سواری، دوچرخه ثابت، تردمیل، دویدن، پیاده روی و شنا می باشد.

ورزش با ساعت هوشمند اپل

اهمیت سایز و ابعاد اسمارت واچ

برای خرید ساعت هوشمند می توانید بین دو طراحی ساعت گرد و مربعی طرح دلخواه خود را انتخاب نمایید. معمولا در ساعت های هوشمند سامسونگ ساعت هایی با طراحی صفحه نمایش دایره بیشتر است، البته دیگر ساعت های هوشمند مانند هایلو، شیائومی و آمازفیت نیز صفحه نمایش دایره ای دارند اما تنوع ساعت های سامسونگ در این زمینه بیشتر است. در صورتی که قصد خرید ساعت هوشمند با صفحه نمایش مربع دارید می توانید در همه برندهای عرضه اسمارت واچ طرح دلخواه خود را پیدا و خریداری نمایید. ساعت های هوشمند در سایز و ابعاد مختلف 40 و 44 میلی متری به بازار عرضه شده اند که می توانید بر اساس نیاز خود نسبت به خریداری آن ها اقدام نمایید.

یکی دیگر از نکات مهم در خریداری ساعت هوشمند توجه به وزن کم آن است، چرا که وزن سنگین برای ساعت هوشمند ممکن است در صورت استفاده پی در پی منجر به بروز احساس خستگی در شما بشود و کاربرد استفاده همیشگی را برایتان نداشته باشد.

انواع ساعت هوشمند سامسونگ با نمایشگر دایره ای

دریافت نوتیفیکیشن شبکه های اجتماعی توسط ساعت هوشمند

ساعت های هوشمند از طریق بلوتوث به گوشی موبایل شما متصل می شوند و پس از اتصال این امکان را به شما می دهند که نوتیفیکیشن شبکه های اجتماعی مختلف واتس اپ، اینستاگرام، تلگرام، پیامک ها، تماس ها و غیره را دریافت نمایید. برخی از ساعت های هوشمند که مجهز به میکروفون هستند، پس از اتصال از طریق بلوتوث این امکان را به شما می دهند که به تماس های دریافتی نیز پاسخ دهید و مکالمه ای با کیفیت صدای فوق العاده را تجربه نمایید.

یکی از مزیت های اتصال ساعت هوشمند به گوشی موبایل یا تبلت این است که می توانید به راحتی در مترو یا اتوبوس بدون نیاز به تلفن همراه پیام ها و شبکه های اجتماعی خود را چک کنید و دیگر نگران گم شدن موبایل خود در کوچه و خیابان نباشید.

قابلیت چت کردن در ساعت هوشمند سامسونگ

راهنمای خرید ساعت هوشمند با باتری قدرتمند

از نکات حائز اهمیت در خرید ساعت هوشمند برخوردار بودن از باتری بادوام و قدرتمند است. اگر جزو آن گروه از افرادی هستید که روزانه مدت زمان زیادی را به ورزش، چت کردن، گوش کردن به موسیقی و دیگر فعالیت ها اختصاص می دهید بهتر است ساعت هوشمندی را خریداری نمایید که مجهز به باتری با ظرفیت بالا می باشد و امکان استفاده به صورت پی در پی تنها با یک بار شارژ کردن را به شما می دهد. ساعت های هوشمند شیائومی آمازفیت معمولا مجهز به باتری بادوام و ماندگاری بالا می باشند که تنها با یک بار فول شارژ شدن تا مدت زمان طولانی نیازی به شارژ دوباره پیدا نخواهند کرد.

پشتیبانی از فناوری ضدآب ساعت و دستبند هوشمند

ساعت و دستبندهای هوشمند مختلف از فناوری و استانداردهای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می کنند که باعث شده است استفاده از ساعت هوشمندتان در حین ورزش های آبی مانند قایقرانی و شنا ممکن باشد. البته که میزان دوام ساعت و مچ بند هوشمند در زیر آب با توجه به استاندارد پشتیبانی شده در عمق های 1 تا 6 متر و مدت زمان 30 دقیقه به بالا متغییر خواهد بود. برای بررسی این ویژگی می توانید مشخصات فنی ساعت هوشمند را بررسی نمایید.

استانداردهای ضدآب و گرد و غبار یا IP های مختلف با اعداد و ارقام متنوعی شناخته می شوند که هرکدام از آن ها نشان دهنده میزان مقاومت است. به عنوان مثال IP68 بالاترین میزان مقاومت گجت های هوشمندی مانند ساعت هوشمند در برابر آب و گرد و غبار می باشد.

ساعت هوشمند ضدآب آمازفیت

سنسورهای مختلف در ساعت و دستبند هوشمند

ساعت های هوشمند مختلف در بازار مجهز به سنسورهای متعددی نظیر حسگر ضربان قلب، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر ارتفاع و غیره می باشد که هر کدام از آن ها کاربردی مخصوص به خود را دارند. به عنوان نمونه، حسگر ضربان قلب وظیفه اندازه گیری میزان تپش قلب را دارد و در صورت مشاهده هرگونه تپش قلب نامنظم فورا برای شما هشدارهایی ارسال خواهد کرد.

سنسور و سنجشگر ارتفاع برای اولین بار در ساعت های هوشمند اپل تجهیز شد، این سنسور در صورتی که ساعت هوشمند به زمین بیافتد برای شما هشدار پرتاب از ارتفاع ارسال خواهد کرد. در صورتی که اپل واچ بر روی دست شما بسته شده باشد و زمین بخورید، برای شما نیز هشدار ارسال خواهد شد. در صورتی که هشدار را پاسخ بدهید و ساعت از سلامت شما مطمئن شود مشکلی پیش نخواهد آمد ولی در صورتی که به پیام های هشدار پاسخ ندهید، اپل واچ برای نجات جان شما به شماره های ضروری از پیش تعیین شده و یا اورژانس پیامک کمک ارسال خواهد کرد. البته این ویژگی هنوز در ایران فعال نشده است و برای ارسال پیامک کمک باید به صورت دستی خودتان مراحل را طی کنید.

یکی دیگر از سنسورهای کاربردی در ساعت های هوشمند سنسور GPS می باشد، این سنسور به شما این امکان را می دهد که از طریق برنامه های مسیریاب به راحتی نقشه راه را مشاهده نمایید. اگر مسیری پر پیچ و خم پیش رویتان باشد، اسمارت واچ شما برایتان اعلان ارسال خواهد کرد و با لرزش کوتاهی بر روی مچ دستتان متوجه خواهید شد که باید مسیر را عوض کنید.

ساعت هوشمند مجهز به سنسور GPS

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همواره مشغول سفر، تفریح و کمپینگ هستند بهتر است ساعت هوشمندی را خریداری نمایید که از سنسور GPS پشتیبانی می کند و مانع بروز هرگونه نگرانی بابت گم کردن مسیرها می شود.

پرسش های متداول در مورد ساعت هوشمند

  1. سنسورهای پشتیبانی شده در ساعت هوشمند چه هستند؟

    برخی از سنسور های پشتیبانی شده در ساعت هوشمند شامل سنسور ضربان قلب، سنجشگر میزان فشار خون، ژیروسکوپ، حسگر ارتفاع و غیره می باشد.

  2. برای خرید ساعت هوشمند چقدر باید هزینه کنیم؟

    اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید می توانید از 500 هزار تومان تا 12 میلیون تومان برای خرید ساعت هوشمند در نظر بگیرید. قیمت اسمارت واچ ها با توجه به برند و ویژگی های مختلفی که دارند متغیر می باشد.

  3. ساعت هوشمند مناسب ورزش چه قابلیت هایی دارد؟

    ساعت هوشمند مناسب ورزش باید از سنسورهای مختلفی مانند سنسور ضربان قلب، سنسور اندازه گیری فشار خون، قدم شمار و قابلیت ضبط نرمش ها پشتیبانی کنند. همچنین در صورتی که ورزش های آبی کار می کنید باید ساعت یا دستبند هوشمندی را خریداری نمایید که دارای استانداردهای ضد آب و گرد و غبار باشد.

  4. فرق ساعت هوشمند و دستبند هوشمند چیست؟

    معمولا ساعت های هوشمند نسبت به دستبند های هوشمند از قابلیت ها و ویژگی های بیشتری برخوردار می باشند و کاربردی تر هستند. همچنین ساعت های هوشمند مجهز به صفحه نمایش رنگی با قابلیت تعویض بک گراند می باشند.

  5. آیا همه ساعت های هوشمند با آیفون و گوشی های اندرویدی کار می کنند؟

    اتصال ساعت های هوشمند با گوشی موبایل شما از طریق بلوتوث می باشد. بنابراین می توانید انواع ساعت هوشمند با برند های مختلف را به انواع گوشی موبایل اندرویدی و یا گوشی آیفون از طریق بلوتوث متصل نمایید.

  6. آیا امکان مکالمه از طریق ساعت هوشمند وجود دارد؟

    بله در صورتی که ساعت هوشمند شما از طریق بلوتوث به گوشی موبایل یا تبلت متصل شود و مجهز به میکروفون باشد می توانید از طریق بلوتوث به تماس های دریافتی پاسخ بدهید. همچنین از طریق سیم کارت های eSIM می توانید توسط ساعت هوشمند تماس برقرار نمایید که البته این سیم کارت ها در حال حاضر ایران وجود ندارند.

زهرا کرمانی

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

3 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل