اخبار سخت افزار

پیکان جدید مدل سال ( ثبت نام پیش فروش و تصاویر پیکان جدید)

چندی پیش اخباری به گوش می رسید و حاکی از آن بود که شاید خودرو مناسبي در محدوده قيمت پيكان درايران‌ خودرو توليد شود. مدتی بعد عكس‌هايی از خودروی جديدی منتشر شد كه بدنه آن بی شباهت به پيكان نبود خودرويی كه اگر درست به آن دقت می كرديد به غير از جلو پنجره و چراغ‌ های جلو و عقب كاملاً پيكان بود اما آيا پيكان باز هم قرار بود توليد شود. اين خبرها وقتي جدی تر می شد كه به سخنان محمد زالی مدير مركز تحقيقات موتور ايران‌ خودرو دقت كنيم كه گفته بود: پيكان با شكل و ظاهری جديد دوباره بايد توليد شود.

در حدود يک سال قبل كه زالی اين سخنان را گفته بود همه فكر می كردند منظور وي خودروی رانا است كه در آن زمان به نام X12 شناخته می شد اما انگار خودرو دیگری به نام پیکان جدید در کار بوده است ؟ اما چه خودرویی؟ آیا پیکان دوباره در حال زنده شدن است ؟ 

به نقل ازآی تی بازاردربازاراتومبیل در حال حاضر پیکان از 1 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان خرید و فروش میشود البته مدل های قدیمی پس نباید انتظار داشت در صورت ورود این پیکان رو زیر ۶ میلیون قیمت گذاری کنند . تخمین زده میشود در صورت ارائه پیکان جدید ایران خودرو , این ماشین به قیمت تقریبی 7-8 میلیون تومان به فروش رسانده شود .

پائین ترین قیمت تبلت، لپ تاپ، کنسول بازی، پرینتر، دوربین و کلیه کالاهای دیجیتال را از واردکنندگان دست اول و فروشندگان برتر در سایت itbazar.comبیابید .( هدف سایت آی تی بازار حذف واسطه های کاذب و معرفی منابع اصلی بازار کالاهای دیجیتال می باشد )

نظر موافقان پیکان

چندی است خودرو دیگر یک کالای لوکس محسوب نمی‌شود. افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی، نیاز به یک وسیله نقلیه هر چند ساده که قابلیت انتقال فرد از نقطه A به B را داشته باشد را مطرح می‌ کند. چهار چرخ و یک فرمان. طبیعی است که تولید ارزان یک کالا، افت کیفیت و حذف آپشن‌های آن را نیز در پی دارد. مشتری امروزی می‌ تواند انتخاب کند که آنچه می‌ خرد با بودجه‌ اش هم‌خوانی دارد یا خیر. این در حالی است که پیکان در زمان خودش در ایامی که مشتری‌اش به وفور بود هم آنچنان با امکانات نبود.از سویی دیگر افتتاح خط تولیدی هم‌چون پیکان با همان ارزش ریالی می‌ تواند بازار را از این حباب بی‌ معنای قیمت‌ گذاری نجات دهد. سرمایه‌ های خرد سرگردان هم می‌‌تواند در این حوزه جمع شود تا علاوه بر اشتغال‌ زایی، مالکیت خودرو را نیز برای سطح بیشتری از متقاضیان به همراه بیاورد.

نظر مخالفان پیکان

تولید پیکان حتی در اواسط دهه 80 شمسی نیز 30 سال عقب ‌تر از فناوری روز اولش بود. آمریکا و اروپا همان 30 سال قبل به فکر بهنیه‌ سازی مصرف سوخت افتادند. وقتی مردم قطره قطره بنزین را با سلام و صلوات می‌گیرند و مصرف می‌کنند و وقتی آلودگی هوا هزینه ‌های میلیاردی برای وزارت بهداشت ، بیمارستان‌ها و بیمه‌ها به ارمغان می‌‌آورد، بازگشت پیکان چه مفهومی دارد؟
از آنجایی که ارزان‌ سازی بر خلاف تصور، روندی هزینه‌زا و با تحقیقات گسترده است و با در نظر گرفتن این نکته که خودروسازان فعلاً با کاهش شدید نقدینگی روبه‌ رو هستند،‌ سرمایه‌ گذاری روی خودرویی ارزان مانند پیکان توجیح عقلی و اقتصادی ندارد.
ایمنی پراید بارها و بارها از سوی نشریات خودرویی داخل، موسسات استاندارد و شهادت مردم با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده است . ساخت چیزی ارزان ‌تر از پراید، آیا ایمنی فاجعه ‌باری به همراه نخواهد داشت؟

*********
به روزرسانی خبر تاریخ 24 آذر 1393 :
به منظوراطلاع رسانی به کاربران گرامی سایت آی تی بازار , در جهت صحت خبر تولید مجدد و چگونگی قیمت پیش فروش پیکان جدید، تحقیقاتی در فضای مجازی و وبسایت های نمایندگی های ایران خودرو صورت پذیرفت که اکثراٌ اظهار بی اطلاعی و شایعه نموده اند ولی پیرو تماس کارشناسان سایت آی تی بازار با نمایندگی های ایران خودرو در شهرهای تبریز و اهواز اطلاعاتی بدست آمد که خلاصه تحقیقات و اخبار پیرامون ورود مجدد پیکان به خیابان های ایران به شرح ذیل می باشد :

قیمت پیکان جدید در نمایندگی های ایران خودرو 🙁 قیمت پایه )

  • تیپ 8 سوپاپ   : 147.400.000 ریال
  • تیپ 16 سوپاپ : 165.300.000 ریال

مشخصات فنی پیکان جدید:

  • هر دو تیپ دارای شیشه بالابرهای برقی عقب و جلو
  • سیستم پخش دی وی دی با کیفیت مطلوب موجود دربازار
  • قابلیت نصب کروز کنترل
  • دارای 2 ایربگ
  • فرمان هیدرولیک
  • ترمز ای بی اس
  • کولر
  • چراغهای قابل تنظیم از داخل کابین
لینک های مفید:قیمت گوشی موبایل/قیمت تبلت/قیمت لپ تاپ/قیمت دوربین مداربسته/قیمت دوربین عکاسی/قیمت کنسول بازی/قیمت تجهیزات شبکه

سوالات متدوال در مورد پیکان جدید:

1. آیا پیکان دوباره تولید می شود؟

در سال های اخیر خبرهای داغی در خصوص تولید مجدد پیکان با طرحی جدید شده است، حتی انقدر خبرها داغ بوده که کمپانی ایران خودرو تصمیم به پیش فروش این ماشین پرطرفدار کرده بود. ولی تا کنونی پیکان جدیدی تولید نشده است.

2.آخرین مدل پیکان برای چه سالی است؟

پیکان که یکی از پر طرفدارترین ماشین دوره های قبل و بعد انقلاب می باشد در سال 83 آخرین مدل خود را روانه بازار کرد و در همان سال با طرفرداران خود وداع گفت.

3.چرا پییکان دیگر تولید نشد؟

شایعات زیادی در این باره وجود دارد برخی می گویند که به دلیل مصرف بنزین بالایی که داشت برخی معتقدن که امکانات خوبی نداشت و دیگر افراد می گویند که پیکان و ال-90 جایگزین آن شدند.

4.اولین پیکان در چه سالی تولید شد؟

در اوایل دهه 1340 اولین قرار داد کاری برای تولید پیکان بین دو کمپانی ایران ناسیونال (ایران خودرو کنونی) و گروه صنعتی روتس (Group Rootes)انگلستان بسته شد و تولید این خودرو پس از یک دهه در ایران انجام شد.

5.پیکان جوانان در چه سالی تولید شد؟

به دلیل استقبال زیاد ایرانیان از این ماشین نوسالژی موجب که کمپانی ایران خودرو مدل دیگر از پیکان را که دارای حجم موتور 1800 سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود در سال 1350 تولید کند.

6.پیکان در چه مدل هایی تولید؟

پیکان در مدل های کارلوکس، دولوکس، استیشن، وانت، تاکسی، اتوماتیک، پیکان جوانان (هیلمن هانتر جی ‌تی)، دولوکس فیس ‌لیفت، پیکان پژویی، پیکان 1600 در بازه زمانی 40 سال وارد بازار شد.

7.آیا همچنان پیکان خرید و فروش می شود؟

بله، کاربران همچنان می توانند در آگهی های خرید و فروش ماشین های دست دوم پیکان را خریداری کنند. ولی امروزه بیشتر به عنوان یک ماشین کلاسیک و نوسالژی فروخته می شود نه به عنوان ماشین خانواده.

8.پس از پیکان چه ماشین هایی در بازار تولید شد؟

بعد از وداع با یک ماشین نوسالژی و کلاسیک کمپانی ایران خودرو ماشین های سمند و ال-90 را روانه بازار کرد.

9.آیا پیکان در بازار موجود است؟

مدل پیکان وانت را می توانید همچنان خریداری کنید ولی مدل های قدیمی پیکان در خرید و فروش ماشین های دست دوم باید پیدا کنید.

10.نیو پیکان در چه سالی تولید می شود؟

شایعاتی در خصوص تولید پلتفرم جدیدی از پیکان وجود داشت که قرار شد ماشینی با پلتفرم پیکان با اسم نیو پیکان وارد بازار شود که این پروژه ناتمام ماند و ماشینی بنام رانا جایگزین نیو پیکان شد.

اخبار مرتبط :

تعویض پیکان فرسوده با تویوتا بصورت رایگان

 
هانیه صفدری

نمایش دیدگاه ها

  • سلام درود بر پیکان همیشه عصبانی بودم چرا پیکان عزیز رو با طراحی به روز و آپشن های بالا تولید نمی‌کنند فکر کنم به آرزوم رسیدم، فقط خواهش میکنم موتور پیکان های جوانان و تخت اولیه رو تقویت و به روز کنید و تو این ماشین استفاده کنید درود به پیکان درود به ماشین ملی

  • با سلام من صافکار ماشینم هرجورمدلی رو اتاق میزنم خودم پیکان دارم شیشه برقی دفرانسیل تویوتا. راحت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت میره.بهترین ماشینه مصرف سوختش عالیه ازکرمانشاه تا تهران رفتم دو روز تو تهران گشتم اون وقت بنزین زدم ۴۲ لیتر بنزین خورده. تولیدش کنید خدا وکیلی خریدار زیاده. دست خودرو چینی تو بازاربسته میشه. خود کفا باشیم تا ایرانی اباد داشته باشیم. نباید چشممون به کشورهای خارجی باشه. خدا وکیلی ماشین خوبیه خاطرشومیخان مردم ایران بقیمت روزتولید کنید بدین دست مردم سفارش قبول میکنین من سفارش میخام برام بزنید تا بیام خدمتدان ممنون

  • واقعا پیکان ماشین بسیار خوبیه ام از لحاظ متوری از پراید بهتر و از پژو کم خرج تره هم از لحاظ بدنه ازشون سر تره
    مگه به سرعته مهم اینه آدم توش راحت باشه که توش هم جا داره هم راحته به نظر من پیکان باز تولید بشه مطمئنم که همه از این خودرو استقبال خواصی میکنن من قطعا میدونم اگه این ماشین باز تولید بشه هیشکی طرف پراید نمیره

  • توصیه من به ایران خودرو اینه که پیکان تولید کنید بازارو بترکونید. مطمئن باشید کلی از مردم دنبال خرید پیکان جدید خواهند بود. یکیش خود منم که دلم پر میکشه برای پیکان

  • باسلام اینهایی که میگن بالای ٢٠٠ سرعت داره درست است مشکل از دیفرانسیل خودرو است با تعویض به اسم مزدایی ویا تویاتایی کیلومتر ٢٠٠ نشان میده ولی سرعت کمتر از آن است .

  • باورم نمی شه که پیکان هنوز این همه طرفدار داشته باشد. فکر میکنم به این دلیل باشه که خیلی از ایرانیها با پیکان خاطره دارند و پیکان برای خیلی ها نوستالژی حساب می شه. امیدوارم پیکان جدید با کیفیت بالا و طراحی جذاب تولید بشه. اگر ایران خودرو عاقل باشه، این کار را باید بکنه. حتما میتونه رکورد پیش فروش خودش را بشکنه.
    مردمی که ماشینی که نمیدونن اسمش چیه و موتور چیه و ظاهرش چه شکلیه را پیش خرید می کنند، حتما از پیش فروش پیکان استقبال خیلی خوبی خواهند کرد.

  • سلام عزیزان قربون قلب مهربونتون برم که هنوزپیکان بازین
    ولی توجه بفرماییدمیگه سر به سر چرااخه همش حرف پول میزنیداجازه بفرمایید ببینیم اصللا میدن ،

  • سلام دوستانی که مسخره میکنن و یا در جواب اونایی ک میگن امکان نداره ۲۰۰ تا بره دقت کنین نوشتن سفارشی شما برو چندین اسب بخار تقویت کن ببین میشه یا ن چندی پیش هم فیلم دراومد پیکان با سرعت عجیب که مرسدسش نتونست بگیره دروغ نیست برو سرچ کن اطلاعاتت بره بالا و فکر نکرده حرف نزنی سمند ک جای پیکان اومد فیلمش هس چجوری سمند رو با خاک یکسان میکنه فقط و فقط پول میخاد ک خرج کنی تا بفههمی موتور قدرتمند ینی چی پیکان ینی چی ندونسته حرف نزنیم لطفا با تشکر

  • واسه افزایش قدرت موتور باید پیستون روآ +هدرز+گیبرکس دنده ریز + فیلتر اسپورت+سپور شارژر+حتی خودروهای دیفرانسیل عقب باید دیفرانسیل و میل گاردان اونا دستکاری بشه که در سرعت بالا متلاشی نشه!

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

1 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

2 ماه قبل