آموزش و ترفند

امکان انتشار پست در اینستاگرام از طریق کامپیوتر

هفته پیش اینستاگرام اعلام کرد که امکان انتشار پست ها از طریق کامپیوتر هم امکان پذیر شده است. بیش از 10 سال از شروع کار این برنامه محبوب می گذرد، اما تا حالا کاربران فقط می توانستند پست های خود را از طریق گوشی موبایل در صفحه خود بارگزاری کنند. از طریق سیستم کامپیوتر و وب فقط می شد پست ها و استوری های را مشاهده کرد و حتی تا پیش از این محدودیت های زیادی برای استفاده از اینستاگرام از طریق کامپیوتر وجود داشت.

حالا این امکان بالاخره فراهم شده و آن دسته از کاربرانی که بیشتر فعالیت ‌های خود را با کامپیوتر انجام می‌ دهند قادر خواهند بود پست‌ های خود را از این طریق نیز در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. امکان دسترسی به پست ها و اشتراک گزاری آن از طریق مرورگر دسکتاپ ویژگی بود که شاید خیلی زودتر از اینها باید برای کاربران اینستاگرام در دسترس قرار می گرفت.

لیست قیمت گوشی موبایل

امکانات جدید اینستاگرام برای کاربران

به نظر می ‌رسد افرادی که در حال حاضر به تست این قابلیت پرداخته ‌اند، فقط می‌ توانند پست به اشتراک بگذارند و امکان قرار دادن استوری یا ریلز فعلا ممکن نیست. هرچند این دو قابلیت بسیار خوب و کاربردی هستند، در این لحظه فقط برای گوشی ‌هوشمند فعال هستند و مشخص نیست آیا اینستاگرام برای فراهم کردن امکانی جهت قرار دادن استوری یا ریلز از طریق دسکتاپ برنامه‌ ای دارد یا خیر.

در هر صورت این یک اقدام بسیار مثبت و خوب از سوی اینستاگرام به حساب می ‌آید که به کاربران پلتفرم ‌های مختلف هم اهمیت داده است. در حال حاضر بسیاری از کاربران ترجیح می ‌دهند به دلایل مختلف از کامپیوتر و لپ ‌تاپ برای دسترسی به اینستاگرام استفاده کنند، بنابراین وقتی امکان دسترسی به اینستاگرام از طریق وب فراهم بود، باید امکان اشتراک‌ گذاری پست هم دیر یا زود به آن اضافه می ‌شد که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

اینستاگرام، برنامه ای فراتر از اشتراک گزاری عکس و فیلم

پیش از این گزارشی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اینستاگرام زیر نظر فیسبوک ماهیت خود را از دست داده و در حال تبدیل شدن به اپلیکیشنی است که به‌ جای اشتراک‌ گذاری عکس و فیلم از لحظات به یادماندنی، افراد به دنبال کسب درآمد و تبلیغات در آن هستند. هرچند این موضوع تا حدودی درست است، اما حالا که چنین اتفاقی افتاده، برای جذب مخاطب بیشتر هم که شده اینستاگرام باید برای کاربران بیشتری در دسترس قرار می ‌گرفت که این اتفاق هم افتاد.

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام  اخیرا در حساب رسمی خود در توییتر ویدیویی را منتشر کرد و در آن به صحبت در رابطه با اهداف و برنامه‌ های خود برای نیم ‌سال دوم سال 2021 پرداخت. در این ویدیو، موسری به یک سری تغییراتی اشاره کرد که قرار است طی ماه‌ های آینده به اینستاگرام اضافه شود و اینکه چه چیزهایی بیشتر مورد توجه آنها قرار گرفته و باید روی آن بیشتر کار شود. موسری اعلام کرد درست است که ماهیت اینستاگرام در حال تغییر است، اما تمرکز اصلی شرکت روی چهار مورد کلیدی منعطف خواهد شد:  تولیدکنندگان محتوا، ویدیو، خرید و ارسال پیام.

در بین این چهار مورد اما ویدیو بیشتر مورد توجه اینستاگرام قرار خواهد گرفت چرا که این اپلیکیشن اکنون مانند یوتیوب و تیک ‌تاک به یک محل برای سرگرمی تبدیل شده و ویدیو هم بهترین روش برای سرگرم نگه‌ داشتن مخاطبین است. قابلیت‌ هایی نظیر تماشای تمام ‌صفحه‌ ویدیو، ویدیوهای بهینه شده برای گوشی ‌های هوشمند و محتوای تبلیغاتی در تایم‌ لاین و در حساب ‌هایی که شاید آنها را دنبال نکرده باشید هم از جمله مواردی هستند که قرار است به اینستاگرام اضافه شوند و تجربه‌ تماشای ویدیو را دگرگون کنند. در رابطه با زمان دقیق عرضه‌ این قابلیت به اینستاگرام خبر قطعی در دست نیست، اما به نظر می ‌رسد خیلی زود باید شاهد رونمایی از آن باشیم.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • یکی از بهترین اپدیت های اینستاگرام هستش و خیلی بهش نیاز داشتم ای کاش دسترسی اپاود استوری رو هم بده

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 روز قبل

بررسی موشکافانه دوربین سامسونگ S24

در دنیای همیشه در حال تغییر تلفن های هوشمند، سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد.…

2 ماه قبل

ویژن پرو منفورترین محصول این روزهای اپل

اپل ویژن پرو یک جهش قابل توجه در فناوری همه جانبه را نشان می دهد…

2 ماه قبل

آشنایی با جهان مجازی و پلتفرم های متاورس

محبوبیت پلتفرم های متاورس در دو سال اخیر به طور چشمگیری فراگیر شده است. این…

2 ماه قبل

هر آنچه که باید از پلی استیشن 6 بدانید

پلی استیشن 5 در سال 2020 معرفی شد و از آن زمان تا کنون بیش…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش اندروید

انتخاب نرم افزار ضبط کننده صفحه برای اندروید کار سختی است. زیرا بیشتر این نرم…

3 ماه قبل