اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

تأثیرگذارترین کارآفرینان دنیای فناوری

کارآفرینان موفق چه در ایران و چه در خارج از کشور همگی آن ها یک خصوصیات مشترک دارند و آن «اراده و پشتکار» می باشد. اما چگونه این افراد موفق توانسته اند بر سختی ها و شکست ها غلبه کنند و در میدان رقابت مانند یک گلادیاتور مبارزه کنند. برای درک بهتر و آشنایی با شکست ها و موفقیت های کارآفرینان برتر دنیا، بهتر است با گذشته ی آن ها آشنا شوید تا انگیزه ای برای پیشرفت شما باشد.

کتاب استیو جابز (Steve Jobs)

اگر اهل تکنولوژی هم نباشید بدون شک یک بار نام استیو جابز را شنیده و محصولات شرکت او را مشاهده کرده اید. کتاب «استیو جابز» بر اساس داستان زندگی واقعی او نوشته شده است و تنها کتابی می باشد که با کمک دوستان و نزدیکان او توسط والتر آیزاکسون به رشته تحریر در آمد و در سال 2011 به چاپ رسیده است. این کتاب شامل 42 فصل می باشد که شما را با دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، تأسیس شرکت اپل و درگذشت این مرد افسانه ای آشنا می کند.

کتاب استیو جابز
کتاب استیو جابز

بخشی از کتاب استیو جابز

برخلاف جابز، گیتس در کدنویسی کامپیوتری عالی بود. او ذهنی عمل گرا، منضبط و توانمند در تحلیل فرآیندها داشت. ذهن استیو جابز بیشتر شهودی و تخیل گرا بود و وسواسی شگرف برای کاربردی کردن تکنولوژی، طراحی ظاهری دلپذیر و ساخت رابط کاربری دوستانه و همین طور شوقی فراوان به کمال گرایی داشت که او را به یک طلبکار تندخو بدل می کرد. در اپل سخت گیری بدون تبعیض جابز بود که کارها را پیش می برد و اگر کارمندی مرتکب اشتباهی می شد احتمال اخراج او وجود داشت و این کار جابز باعث می شد تا کارمندان دقت خود را چند برابر بیشتر کنند.

استیو جابز
استیو جابز

مرد موشکی (Rocket Man)

مرد موشکی «Rocket Man» نام کتابی می باشد که توسط جسیکا ایستو نوشته شده است. خانم ایستو تلاش کرده در این کتاب افکار و اندیشه های ایلان ماسک را به طور کامل نشان دهد و سعی کرده است تمام حرف ها، مصاحبه ها و بیانیه های مطبوعاتی تأثیر گذار ماسک را جمع آوری کند. می توان گفت «Rocket Man» تنها کتابی می باشد که به صورت اختصاصی به طرز فکر این مرد دورگه آمریکایی/مکزیکی پرداخته است. در بخش اول این کتاب به طور کامل به شرح حال و زندگی ایلان ماسک پرداخته شده است.

کتاب مرد موشکی
کتاب مرد موشکی

بخشی از کتاب مرد موشکی

ایلان ماسک اولین ثروت خود را با راه اندازی شرکت اینترنتی پی پال به دست آورد. بعد از پیشرفت های متعدد، او شرکت تسلا را راه اندازی کرد و سپس شرکت فضایی اسپیس ایکس را در سال 2002 با هدف بهبود زندگی و پیشرفت آینده بشر راه اندازی کرد همچنین او با راه اندازی شرکت تسلا و ایجاد تحول های متعدد باعث پیشرفت صنعت خودروسازی در 100 سال گذشته شده است. چه کسی فکرش را می کرد روزی یک جوان با راه اندازی یک شرکت کوچک اینترنتی به این سطح از پیشرفت و محبوبیت دست پیدا کند؟

مرد موشکی، ایلان ماسک
مرد موشکی، ایلان ماسک

فروشگاه همه چیز (The Everything Store)

«فروشگاه همه چیز» کتابی در مورد آمازون، بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان است همچنین در این کتاب درباره جف بیزوس بنیانگذار، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره آمازون صحبت شده است. کتاب «فروشگاه همه چیز» توسط برد استون نوشته شده است. آقای استون از روزهای اولیه تأسیس آمازون کنار جف بیزوس بوده با کمک مصاحبه و گفتگو با مدیران ارشد این شرکت توانسته این کتاب را بنویسد. کتاب «فروشگاه همه چیز» نگاهی جامع به رشد آمازون از سال 1996 تا 2013 را شرح می دهد.

کتاب فروشگاه همه چیز
کتاب فروشگاه همه چیز

بخشی از کتاب فروشگاه همه چیز

بیزوس ثابت کرده که نسبت به نظرات دیگران کاملاً بی اعتنا است. او تشنه حل مسئله است، دیدگاه رقابتی او مانند یک استاد بزرگ شطرنج است و تمرکز او برای جلب رضایت مشتری و ارائه خدماتی مثل ارسال رایگان، مانند فردی است که به وسواس فکری مبتلاست. همانطور که بسیاری از کارمندان بیزوش تأیید می کنند کار کردن برای او بسیار دشوار است. او با وجود خنده های صمیمانه مشهور و نقاب شاد شخصیت اجتماعی اش، همان نوع واکنش های زننده استیو جابز را دارد که می توانست هر کارمندی را که با او به آسانسور قدم می گذاشت به وحشت بیاندازد. جف بیزوس رئیسی سختگیر با سرچشمه ای بی پایان از ایده های جدید است و به تلاش هایی که با استانداردهای دقیق او همخوانی نداشته باشند، به شدت واکنش نشان می دهد.

جف بیزوس بنیانگذار آمازون
جف بیزوس بنیانگذار آمازون

کتاب خانه ای که جک ما ساخت (The House That Jack Ma Built)

«خانه ای که جک ما ساخت» نام کتابی می باشد که توسط دانکن کلارک نوشته شده است. این کتاب روایت زندگی پر فراز و نشیب یک معلم زبان ساده است که توانسته یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان را تأسیس کند. اکنون فروشگاه علی بابا به یک امپراتوری تجارت الکترونیک تبدیل شده است که صدها میلیون مصرف کننده چینی به آن وابسته می باشند.

کتاب خانه ای که جک ما ساخت
کتاب خانه ای که جک ما ساخت

بخشی از کتاب خانه ای که جک ما ساخت

سال 1999 در یک آپارتمان کوچک واقع در هانگژو، گروه 18 نفره ای یک شرکت اینترنتی جدید تأسیس کردند. این افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های برتر یا کارمند شرکت های معروف نبودند، بلکه افراد عادی بودند که با یک چشم انداز مشترک با یکدیگر متحد شده بودند. این گروه نه چندان بزرگ یک رهبر کاریزماتیک به نام جک ما داشت و توانست با رهبری درست این گروه را هدایت کند و بتواند به بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی چین و دومین فروشگاه بزرگ در جهان تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا