اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

گوگل بارد به شما در کدنویسی کمک می کند

از زمان معرفی چت جی پی تی توسط OpenAI دنیای هوش مصنوعی جان تازه ای گرفت. گوگل ابر شرکت تکنولوژی نمی خواهد در این حوزه عقب نشینی کند زیرا می داند اگر حرفی برای گفتن نداشته باشد می تواند برای همیشه شکست بخورد. هرچند در زمان معرفی Bard این چت بات با مشکلاتی رو به رو شد اما مدیران گوگل از این اشتباه ناراحت نشدند و بعد از آن بر روی به روز رسانی بارد تمرکز کردند و در تلاش هستند که هر چه زودتر نسخه آزمایشی این چت بات را به مرحله پایانی برسانند. در کنار شرکت های گوگل و OpenAI، در روزهای گذشته ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی را تأسیس کرد و قصد دارد چت بات جدیدی را روانه بازار کند. در آینده شاهد پیشرفت چشمگیر چت بات ها خواهیم بود که می توانند کمک های بزرگی به ما کنند.

کدنویسی با Google Brad

در روزهای گذشته ساندار پیچای مدیر عامل گوگل در مصاحبه ای اعلام کرد که چت بات هوش مصنوعی آن‌ ها «Google Bard» قرار است به روز رسانی های جدیدی را دریافت کند. اکنون مدیر عامل گوگل گفته است چت بات بارد می تواند در نوشتن کد و رفع اشکال آن به شما کمک کند. قابل توجه ترین نکته در مورد این به روز رسانی این است که Bard در کنار مشخص کردن اشکال های موجود در کد نویسی به شما خواهد گفت چرا کدها کار نمی کنند و اشتباه شما را مشخص خواهد کرد که این امر باعث یادگیری شما خواهد شد.

کدنویسی با گوگل بارد
کدنویسی با گوگل بارد

گوگل در پست وبلاگ جدید خود می گوید که ویژگی کدنویسی به دلیل درخواست های زیاد از سوی کاربران اجرایی شده است و در ادامه پست وبلاگی در مورد توانایی های جدید بارد صحبت کرده و گفته است: هم اکنون Bard می تواند در برنامه نویسی و کارهای توسعه نرم افزار از جمله تولید کد و اشکال زدایی کد به شما کمک کند همچنین گوگل گفته است که این قابلیت بیش از 20 زبان برنامه نویسی از جمله سی پلاس پلاس، جاوا، جاوا اسکریپت، پایتون و تایپ اسکریپت را در بر می گیرد علاوه براین چت بات بارد می تواند در نوشتن توابع در گوگل شیت به شما کمک کند. این ویژگی قرار است بسیار قدرتمند تر از آنچه که در ChatGPT مشاهده می کنیم باشد.

نظر کارمندان گوگل در مورد Bard

در ماه فوریه زمانی که بارد به تازگی راه اندازی شده بود گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کارمندان از نحوه رسیدگی به مشکلات این چت بات ناراضی هستند و گفته اند این کار «غیر گوگلی» می باشد. بعد از شنیدن حرف های ناامید کننده کارمندان، گوگل از آن ها خواست برای رفع اشتباهات چت بات بارد به یکدیگر کمک کنند. ساندار پیچای در خبری فاش کرد بیش از 80000 کارمند برای آزمایش داخلی Bard کمک کردند. طبق خبرهای منتشر شده برخی از کارمندان گوگل که بارد را آزمایش کردند از آن راضی نبوده و آن را «بی فایده» خطاب کرده اند. یکی از کارمندان گوگل گفته است بعد از تست کدها توسط گوگل بارد، مجدداً خودتان آن ها را بررسی کنید زیرا امکان خطا از سوی چت بات Bard وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا