راهنمای خرید لپ تاپ

اولین لپ تاپ اولد 4K و لپ تاپ گیمینگ MSI معرفی شدند

در هفته گذشته برند مطرح msi دو مدل لپ تاپ جدید را معرفی کرد. لپ تاپ ام اس آی Creator 15 A11U و لپ تاپ ام اس آی Delta 15 5900 HX9 که یک لپ تاپ گیمینگ محسوب می شود از این برند رونمایی شدند. لپ تاپ Creator 15 A11U که به صورت رسمی از بازار ژاپن کار خود را آغاز کرده اولین لپ تاپ msi است که از نمایشگر 4K از نوع اولد پشتیبانی می کند. بر اساس مشخصاتی که از مدل دیگر لپ تاپ ام اس آی عنوان شده است، این مدل می تواند بسیار موفق عمل کند و توجه گیمرهای زیادی را به خود جلب نماید. لپ تاپ گیمینگ جدید ام اس آی قیمتی حدودا 2000 دلاری خواهد داشت و برای مدل کریتور قیمت حدودی 3000 دلاری در نظر گرفته شده است.

لیست قیمت لپ تاپ ام اس آی

ویژگی های فنی لپ تاپ msi Creator 15 A11 U

این لپ تاپ ام اس آی مدل Creator 15 A11 U از پردازنده نسل ۱۱ اینتل Core i7 – 11800H پشتیبانی می کند که با کارت گرافیک قدرتمند انویدیا GeForce RTX 3080 همسان شده است. حافظه داخلی این لپ تاپ رم  ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 دارد که به اضافه ۱ ترابایت حافظه NVMe SSD در اختیار کاربران قرار گرفته است. این لپ تاپ نمایشگر ۱۵.۶ اینچی OLED با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و طیف رنگی DCI – P3 دارد و همچنین از HDR پشتیبانی می ‌کند.

نرم افزار اجرا شده بر روی این دستگاه، سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو است و انتظار می ‌رود به زودی می تواند از Windows 11 هم پشتیبانی کند. یک پورت Thunderbolt 4، یک درگاه USB 3.2 نسل ۲ تایپ C، سه ورودی USB 3.2 نسل ۲ تایپ A و یک ورودی جک هدفون می ‌شود. لپ تاپ MSI Creator 15 A11 U از تکنولوژی تقویت سیستم خنک سازی هم برخوردار است. دو اسپیکر هوشمند Wave هم در این لپ تاپ به کار رفته است. این محصول فقط در رنگ مشکی در دسترس قرار  می گیرد.

ویژگی ‌های لپ تاپ گیمینگ MSI Delta 15

نمایشگر این دستگاه یک پنل ۱۵.۶ اینچی ضد بازتاب با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و فول اچ دی است  که از رفرش ریت 240 هرتز پشتیبانی می کند. طراحی این لپ تاپ هم بسیار جالب است چرا که با جود اینکه یک لپ تاپ گیمینگ است اما نسبتا ظریف و سبک محسوب می شود. ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی M.2 NVMe SSD در این لپ تاپ استفاده شده است.

سیستم عامل این لپ تاپ جدید در حال حاضر ویندوز ۱۰ می باشد اما به ‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را خواهد داشت. این دستگاه می تواند تا 12 ساعت شارژ خود را نگه دارد و با چنین سخت افزاری این میزان قدرت باتری لپ تاپ خیلی خوب به نظر می رسد. این دستگاه هم در رنگ خاکستری کربنی به بازار خواهد آمد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 روز قبل

بررسی موشکافانه دوربین سامسونگ S24

در دنیای همیشه در حال تغییر تلفن های هوشمند، سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد.…

2 ماه قبل

ویژن پرو منفورترین محصول این روزهای اپل

اپل ویژن پرو یک جهش قابل توجه در فناوری همه جانبه را نشان می دهد…

2 ماه قبل

آشنایی با جهان مجازی و پلتفرم های متاورس

محبوبیت پلتفرم های متاورس در دو سال اخیر به طور چشمگیری فراگیر شده است. این…

2 ماه قبل

هر آنچه که باید از پلی استیشن 6 بدانید

پلی استیشن 5 در سال 2020 معرفی شد و از آن زمان تا کنون بیش…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش اندروید

انتخاب نرم افزار ضبط کننده صفحه برای اندروید کار سختی است. زیرا بیشتر این نرم…

3 ماه قبل